Heeft u nog vragen?

Hieronder vindt u antwoord op de meest gestelde

Hier vind u een lijst met veel gestelde vragen (FAQ) en onderwerpen die aan bod kunnen komen voor uw verblijf op Recreatiecentrum de Kluft. Mocht uw vraag hier niet tussen staan, neem gerust met contact ons op. Wij helpen u graag.

Bootje.jpg

Camping

Ik wil graag op de camping verblijven met een huisdier, is dit mogelijk?
Het is mogelijk om met uw huisdier bij ons te verblijven. Wij hebben 2 gedeeltes, hiervan is 1 gedeelte huisdier vrij & het andere gedeelte zijn huisdieren toegestaan. Dit is ook duidelijk te zien op onze plattegrond.

Kan ik ook een optie nemen op een kampeerplek?
Het is niet mogelijk om een optie te nemen. Indien u er zeker van bent dat uw verblijf doorgaat kunt u reserveren, hierbij gaat u ook akkoord met de betalingsvoorwaarden.

Ik wil graag de dag van vertrek langer blijven dan 12:00 uur, is dit mogelijk?
Indien u uw kampeerplek nog beschikbaar is, kunt u een verlenging vragen bij de receptie. Dit houdt in dat u tot 18:00 uur mag blijven staan op de door u geboekte plaats, betaling hiervoor bij de receptie. 

Hoe groot is mijn kampeerplaats?
Al onze kampeerplaatsen zijn gemiddeld 10x 10 m. 

Camping (2).jpg

Camping

Mag ik mijn auto bij mijn kampeerplaats parkeren?
Wij streven naar een auto vrij park, dit houdt in dat u naar uw plek mag rijden om eventueel boodschappen uit te laden en dient u daarna te parkeren op onze parkeerplaatsen.

Mag ik barbequen bij mijn kampeerplaats?
Open vuur is verboden in het natuurgebied, gezien de veengrond.
Het is wel mogelijk om te barbecueën, mits de barbecue van de grond af of pootjes staat.

Hoeveel ampére stroom is er bij mijn kampeerplaats?
Onze kampeerplaatsen beschikken over 6 ampére stroom.

Jachthaven.jpg

Jachthaven

Ik wil met mijn boot naar de jullie jachthaven komen. Hoe kan ik hiervoor reserveren?
Voor onze jachthaven hoeft u niet te reserveren, u kunt onze haven binnen varen en zelf een vrije plaats uitzoeken. De vrije plaatsen staan aangeduid met groene bordjes. Zodra u een plaatsje heeft gevonden zal de havenmeester bij u langs komen. Hij maakt dagelijks rond 09:00 uur & 17:00 zijn ronde.

Ik ben opzoek naar een vaste ligplaats, hoe kan ik de beschikbaarheid zien?
Voor alle informatie over vaste ligplaatsen kunt u mailen naar info@dekluft.nl of telefonisch contact opnemen met: 0561 - 477 370. 


Wandern-Weerribben-Wieden-Nationalpark-28.jpg

Algemene informatie

Er wil een logé tijdens ons verblijf komen overnachten, is dit mogelijk?
Dit is geen probleem, u kunt dit aangegeven bij de receptie. Houdt u er wel rekening mee dat hier kosten aan verbonden zijn.

Er wil iemand op bezoek komen, mag dit?
U mag uiteraard bezoek ontvangen, hier zijn geen kosten aan verbonden.

Tot hoelaat kan ik inchecken bij de receptie?
Indien u verwacht later te arriveren dan 17:00 uur, willen wij u vragen om contact op te nemen met onze receptie. U zult, indien mogelijk, bij ons restaurant kunnen inchecken of gebruik maken van onze kluisjes. 

Ik zou graag een specifieke plaats of accommodatie willen reserveren, is dit mogelijk? Jazeker, wij noemen dit een voorkeursboeking. Indien u voorkeur heeft om een bepaald accommodatie-nummer of campingplaats te reserveren, bijvoorbeeld vanwege de ligging ervan, dan kan dit vastgelegd worden door middel van een voorkeursboeking. De bijdrage hiervoor bedraagt € 5,00, voor een Weerribbenlodge € 7,50. De accommodatie en/of campingplaats staat dan specifiek voor u gereserveerd. 

Ik zie dat er bij mijn telefonische reservering reserveringskosten zijn berekend. Hoe zit dit? Dat klopt, voor een reservering per email of telefoon bedragen de reserveringskosten € 5,00 per accommodatie of campingplaats. Online boeken is daarintegen kosteloos.

Canadese kano 3 personen.jpg

Verhuur

Wat zijn de tijden van de dagverhuur?
De tijden van de verhuur zijn gelijk aan de receptie, u reserveert een item voor de dag. Dit betekent dat het de gehele dag voor u gereserveerd staat & het dan ook aan u is hoelaat u wilt komen.

Mag ik zonder vaarbewijs ook een boot huren?
Ja, ook zonder vaarbewijs kan je bij ons een boot huren, dit geldt voor alle fluisterboten & sloepen.

Kan ik een waterdichttonnetje en/of zwemvest huren?
Dit kan ter plekke bij de receptie worden aangevraagd, hiervoor wordt een borg van € 5,00 per item gerekend. 


Fluisterboot de weerribben.jpg

Faciliteiten

Ik verblijf niet op de camping maar wil wel gebruik maken van de facilliteiten, mag dit?
U mag zeker gebruik maken van de facilliteiten, ook al verblijft u niet op de camping.

Ik wil tijdens mijn verblijf graag gebruik maken van een wasmachine, is deze aanwezig?
Ja, u kunt gebruik maken van onze wasmachine voor € 5,00 per wasbeurt (inclusief wasmiddel). 

Ik wil tijdens mijn verblijf graag een boot huren, kan ik dit al van te voren reserveren?
U kunt uitsluitend via onze website de boten, fietsen, kano's, kajak, supplanken of sloepen reserveren.

kluft_restaurant_2.jpg

Restaurant & Snackbar

Hoe kan ik reserveren voor het restaurant?
Wilt u alvast een tafel reserveren? Klik dan hier

Vanaf hoelaat kan ik in het restaurant terecht?
Ons restaurant is vanaf 8:00 uur geopend voor ontbijt, vanaf 12.00 uur kunt u terecht om te lunchen. Wilt u dineren? Dit kan 17:00 uur. Uiteraard bent u ook welkom voor een kopje koffie of een drankje met bittergarnituur. 

Kan ik telefonisch bestellen voor de snackbar?
Het is niet mogelijk telefonisch een bestelling te plaatsen. 

Annuleren

Ik moet wegens omstandigheden mijn reservering annuleren, wat moet ik nu doen?
Zodra u uw reservering wilt annuleren kunt u telefonisch of via de mail met ons in contact komen. Hierna zullen wij u een annuleringformulier toesturen, deze dient u ingevuld retour te sturen zodat wij de annulering in behandeling kunnen nemen.

Wanneer kan ik een annuleringsfonds afsluiten?
Bij telefonisch of reservering per mail wordt automatisch een annuleringsfonds afgesloten, indien u hier geen gebruik van wenst te maken, kunt u dit telefonisch of via de mail doorgeven. Indien u een online boeking maakt, kunt u zelf de keuze maken of u een annuleringsfonds wenst. 

Wat zijn de betalingsregelingen wanneer ik een reservering maak?
Bij telefonische en schriftelijke reservering sturen wij u een bevestiging per email of per post, bij ontvangst van deze bevestiging is uw reservering definitief. De betalingen dienen te geschieden volgens onderstaand schema:
1e termijn à 50% te voldoen binnen twee weken na reservering.
2e termijn à 50% te voldoen 2 weken voor aankomst.

Indien de betaling niet tijdig is voldaan, zal de reservering automatisch komen te vervallen. 

Annuleringsfonds

Waarvoor ben ik verzekerd met een annuleringsfonds?
Wanneer u een annuleringsfonds afsluit betaalt u 4,5% van het totaalbedrag en bent u verzekerd tegen het volgende:
• Plotseling ziekte en/of ongevallen m.b.t. een van de gezinsleden.
• Ernstige ziekte of sterfgeval in de niet meereizende familie (1e of 2e graad).
• Onverwachte oproep voor militaire dienst, anders dan in geval van mobilisatie.
• Onvrijwillige werkloosheid van de kostwinner.
• Belangrijke zaak- of huisschade, waardoor aanwezigheid gewenst is.
• Onverwachte verhuizing of toekenning van een huurwoning.
• Het niet kunnen gebruiken van het voor de vakantie bedoelde vervoer- en/of kampeermiddel door diefstal, brand of onverwachte motor- of autoschade binnen drie weken voor geplande aankomst.

Als ik geen annuleringsfonds afsluit en ik wil toch annuleren, welke voorwaarden gelden er dan?
Bij annulering van uw reservering berekenen wij de volgende kosten:
Tot 3 maanden voor aankomstdatum 15% van het totaalbedrag.
Tot 2 maanden voor aankomstdatum 50% van het totaalbedrag.
Tot 1 maand voor aankomstdatum 75% van het totaalbedrag.
Binnen 1 maand voor aankomstdatum 90% van het totaalbedrag.
Bij annulering op de dag van aankomst of bij vroegtijdig afbreken van gereserveerde periode wordt 100% in rekening gebracht.