Reglement
De Kluft van A tot Z
Recreatiecentrum de Kluft is aangesloten bij RECRON.
Hierdoor gelden op deze camping zowel de algemene RECRON-voorwaarden als het reglement van Recreatiecentrum de Kluft.
Bij aankomst en vertrek dient u zich te melden bij de receptie. U kunt op de dag van aankomst vanaf 14.00 uur op de plaats terecht.
De plaats dient voor 12.00 uur vrij te zijn (buiten het hoogseizoen is het eventueel mogelijk om langer te verblijven, dit in overleg met receptie). Voor het Veenhuisje, Tiny House, Weerribbenlodge en groepsaccommodatie kunt u vanaf 15.00 uur inchecken. De uitchecktijd is voor 10.00 uur. In de hotelkamers en de trekkershutten kunt u vanaf 14.00 uur terecht, de uitchecktijd is voor 11.00 uur.
Bij aankomst kunt u een plaats naar wens uitzoeken. U ziet dat een ligplaats beschikbaar is, wanneer het bordje op groen staat. De havenmeester doet in de middag en avond zijn ronde. U hoeft zich niet te melden bij het havenkantoor, maar de havenmeester komt bij u langs.
In Oldemarkt vindt u de dichtstbijzijnde huisartsenpraktijk. Het adres is Klokkemaat 2 te Oldemarkt. Iedere werkdag geopend tussen 8.00 - 17.00 uur. Het algemene telefoonnummer is 0561- 451270. Bij spoedgevallen is het telefoonnummer 0561-452465 (overdag). Na 17.00 uur en in het weekend en feestdagen is het telefoonnummer 0900-1127112 (alleen spoedeisend) dit is de dokterswacht Friesland, spoedplein in Heerenveen, Thialfweg 44, 8441 PW Heerenveen. De E.H.B.O. post is bij de receptie. Ook is hier een AED aanwezig. Bij noodgevallen melden bij de receptie, hotel of woonhuis bij ingang van de camping.
Bij bezoek aan de huisarts, vergeet uw identiteitsbewijs en verzekeringspas niet!
Gasten van Recreatiecentrum De Kluft zijn ten volle aansprakelijk voor schade aan eigendommen van het recreatiecentrum. De directie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de gevolgen van ongevallen en persoonlijk letsel. Tevens is de directie niet aansprakelijk voor beschadiging, verlies en diefstal van eigendommen van gasten.
Vuilniszakken dienen afgesloten in de container te worden gedeponeerd. Glas en papier in de daarvoor bestemde bakken. Batterijen kunt u inleveren bij de receptie.
Barbecueën is uitsluitend van de grond af en met kolen of gas toegestaan. Open vuur is verboden, dus ook geen vuurkorf!!! U kunt, als camping- of havengast, bij de receptie een gasbarbecue huren voor € 50,85 (tarief 2025). Wij kunnen ook voor u een barbecue verzorgen, de kosten hiervoor bedragen € 25,85 per persoon (tarief 2025, minimaal 15 personen, dit is inclusief gasbarbecue, vegetarisch op aanvraag).
Geen autobanden, vloerbedekking etc. hieraan bevestigen. Graag stootwillen (fenders) gebruiken.
Bezoekers zijn van harte welkom op de camping/jachthaven. Bezoekers kunnen de auto op de parkeerplaats voor de slagboom of bij het natuurpad parkeren. Bezoekers mogen geen huisdieren meenemen. Als gast bent u verantwoordelijk voor uw bezoek. Laten ook zij zich houden aan de (camping)regels.
Boten tot 6 meter kunnen via de helling te water worden gelaten. In de Weerribben mag niet harder dan 6 km/u worden gevaren.
Deze bevindt zich evenals de snackbar naast het hotel. U kunt hier iedere morgen verse broodjes kopen. Tevens zijn hier kleine benodigdheden verkrijgbaar.
Wij hanteren de standaard voorwaarden van de Recron. Onze leveringsvoorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Zwolle, deze zijn voor een ieder te verkrijgen bij de receptie. De directie kan een ieder de toegang tot het terrein verbieden of ontzeggen.
In verband met de veengrond is het overnachten met een camper uitsluitend mogelijk op de daarvoor bestemde camperplaatsen. Deze plaatsen zijn verhard en gelegen direct aan óf dichtbij het water. Staat u in de jachthaven? Dan heeft u ook mooi uitzicht op de boten.
Verkrijgbaar bij de receptie (tijdens de openingstijden). Wij beschikken over Propaan en Campinggaz. Uw lege gasfles kunt u inruilen.
Voorwerpen die niet uw eigendom zijn en door u gevonden, dient u af te geven bij de receptie. Mocht u dus iets verloren zijn, vraag ons gerust.
Onze groepsaccommodatie “De Rietzanger” is ingericht voor maximaal 40 personen. De accommodatie beschikt over 7 slaapkamers, een ruime keuken, grote zithoek, douches, toiletten en biedt prachtig uitzicht over het water. Ook mogelijk te reserveren in de wintermaanden!
Het hotel beschikt over acht kamers met douche en toilet. In het restaurant kunt u voor € 14,30 per persoon (tarief 2025) genieten van het ontbijtbuffet. Ontbijten is mogelijk tussen 8.00 - 10.00 uur, vooraf reserveren gewenst!
Huisdieren zijn toegestaan op de daarvoor bestemde kampeerplaatsen/ligplaatsen. Gasten mogen maximaal 1 huisdier per kampeerplaats houden. Honden dienen altijd kort aangelijnd te zijn. Het uitlaten van honden dient buiten het terrein te gebeuren.
Wilt u uw kampeermiddel precies in het midden van de kampeerplaats zetten? Het midden van de plaats wordt aangegeven door een genummerde paal. Het plaatsen van partytenten is niet toegestaan. Laadpaal elektrische auto: Uw elektrische auto kunt u opladen bij de laadpaal op de parkeerplaats in de nabijheid van het strandje. U kunt deze uitsluitend gebruiken met uw eigen laadpas. Het is niet toegestaan om de auto op te laden bij uw kampeerplaats of accommodatie.
Ons recreatiecentrum beschikt over een camping, jachthaven, hotel-restaurant, trekkershutten, Weerribbenlodges, Veenhuisjes, Tiny Houses, Pods en een groepsaccommodatie. De oppervlakte van het terrein is ca. 15 ha. Het terrein is voorzien van zowel vaste seizoensplaatsen als toeristische plaatsen, een prima mogelijkheid voor zowel de vaste als de toeristische kampeerder. Vrijwel de meeste plaatsen hebben vrij uitzicht op het water. De jachthaven biedt plaats aan 200 boten, waaronder passantenplaatsen en vaste jaar- en zomerplaatsen.
Auto’s parkeren is alleen toegestaan op de officiële parkeerplaatsen. In- en uitladen zo kort mogelijk houden en alleen bij aankomst en vertrek. Hierbij dient u op het verharde gedeelte blijven. Wij streven naar een autovrij terrein. Maximum snelheid 6 km/u.
Uw binnengekomen post vindt u, elke dag rond 16.00 uur, in de postvakjes op de receptie. Uw uitgaande post kunt u in onze eigen rode brievenbus posten, deze wordt elke dag door ons geleegd en bezorgd in de postbus. Ook is het mogelijk om een pakket bij ons te laten bezorgen. Dit dient u vooraf bij de receptie te melden, zodat wij gemachtigd zijn om te tekenen voor ontvangst.
Voor aankomst en vertrek verzoeken wij u vriendelijk zich hier te melden. Ook voor informatie m.b.t. de omgeving zijn hier diverse folders, kaarten, fietsroutes en wandelkaarten verkrijgbaar. Bent u op zoek naar batterijen, zonnebrand of anti insect, ook hiervoor bent u bij de receptie op de juiste plek. U kunt hier met al uw vragen terecht.
In het restaurant kunt u terecht voor een kopje koffie met gebak, om te lunchen, samen te borrelen of om heerlijk te dineren. Wij beschikken over een uitgebreide lunch- en dinerkaart. Het restaurant is van 1 april - eind oktober geopend. Kijk voor de actuele openingstijden op www.restaurantdekluft.nl
Wij vragen u zo weinig mogelijk met de auto over het terrein te rijden. De maximum snelheid is 6 km/u. Brommen is niet toegestaan. Mechanische muziek is verboden, met dien verstande dat radio of TV nooit buiten hoorbaar mogen zijn. Voor 08.00 uur en na 21.00 uur dient onnodig lawaai vermeden te worden. Van 23.00 uur tot 08.00 uur is absolute stilte verplicht. De slagboom bij de ingang is dan ook gesloten. Bezoek mag zich tussen laatstgenoemde tijden niet op het terrein bevinden. Laat hun ook niet toeterend wegrijden.
Als u een specifieke kampeerplaats/passanten ligplaats of accommodatie heeft gereserveerd, kunnen wij geen waterdichte garantie geven dat uw voorkeursplaats / nummer beschikbaar zal zijn. Er kunnen omstandigheden zijn waardoor wij een voorbehoud moeten maken. Daarvoor vragen wij uw begrip.
In juli en augustus bieden wij diverse activiteiten aan. Het recreatieprogramma wordt opgehangen op het informatiebord en u kunt een exemplaar afhalen bij de receptie. We hebben activiteiten zoals een filmavond (in onze vernieuwde recreatiezaal!), knutselen, uilenballen uitpluizen, de safariboot, nestkastjes timmeren, viswedstrijden (vanaf 14 jaar) en een gezinswandeling. Voor alle activiteiten is inschrijving nodig, behalve voor de filmavond en het knutselen. Inschrijven kan bij de receptie.
Ons recreatiecentrum beschikt over vijf toiletgebouwen, deze worden regelmatig en goed schoongehouden. Gebruik het sanitair zoals u het thuis gebruikt; laten we het ook met elkaar proberen schoon te houden. Wij vragen u tijdens het schoonmaken van de gebouwen tijdelijk gebruik te maken van een ander toiletgebouw, zodat de schoonmakers goed hun werk kunnen doen. Twee toiletgebouwen (één op de camping en één op de jachthaven) beschikken over een invalide douche en toilet. In alle toiletgebouwen is een speciale kinderhoek aanwezig. Wilt u ervoor zorgen dat de kinderen er geen speelplaats van maken, laat kleine kinderen onder begeleiding naar de toiletgebouwen gaan.
Deze bevindt zich evenals de broodboetiek naast het hotel en is geopend vanaf 12.00 uur. De actuele openingstijden/ dagen zijn te vinden op de deur van de snackbar.
Bij het tweede eiland op de camping is een strandje met een zwemgedeelte voor de jonge kinderen. Hier zijn geen huisdieren toegestaan.
De stroomcapaciteit bedraagt 6 ampère (1320 Watt). Zit u zonder stroom? Meld het dan bij de receptie of havenmeester. Indien de receptie gesloten is, kunt u in het restaurant terecht.
Voor het gebruik van het warme water hebt u in de toiletgebouwen een sep-card nodig. U kunt deze sep-card verkrijgen bij de receptie. Tevens kunt u met deze sep-card de slagboom naar de jachthaven openen. Voor het gebruik van het warme water wordt € 0,24 per minuut gerekend en voor de sep-card een borg van € 5,00. Bij inlevering ontvangt u zowel de borg als het resterende bedrag van de sep-card retour. Opladen is mogelijk bij één van onze medewerkers van de receptie. Tevens bevindt zich een oplaadpunt bij de jachthaven en bij de ingang van de receptie (aan de buitenzijde) die u te allen tijden kunt gebruiken. Uitsluitend te gebruiken met € 2,00 muntstukken.
Het servicepunt is te vinden in de snackbar en is iedere dag geopend vanaf 8.30 uur. U vindt hier o.a. een klein assortiment aan producten en verse broodjes. De openingstijden vindt u op de deur van de snackbar.
Op het recreatiecentrum zijn 7 trekkershutten aanwezig. Ze zijn gemaakt naar Noors/ Fins idee. Ze bieden een overnachtingplaats voor maximaal vier personen per hut. De hutten zijn aan het water gelegen. U kunt zo vanuit de hut zwemmen, vissen of kanoën.
Ook kunt u bij ons terecht voor het huren van een Tiny House. Deze unieke en slim ingerichte woning is gelegen in de jachthaven en heeft prachtig uitzicht op de Kalenbergergracht. Een Tiny House biedt slaapplaats aan 5 personen en is voorzien van eigen douche en toilet. Met een comfortabele leefruimte, gezellige eethoek en volledig uitgeruste keuken met koelkast en combi-magnetron is deze accommodatie van alle gemakken voorzien.
Een Veenhuisje is een unieke accommodatie, met slaapplaats voor vier personen. Ons recreatiecentrum beschikt over twee Veenhuisjes, voorzien van compleet ingerichte keuken en eigen douche en toilet. Een adembenemend uitzicht via de glazen pui over het water maakt uw verblijf compleet.
Altijd nodig: (jeugd)vispas. Indien u niet over een vispas beschikt kunt u bij de receptie, tegen betaling, een vergunning afhalen. Deze is geldig voor het vissen vanaf de camping. Let op: Nachtvissen is niet toegestaan.
Voor het afvalwater van de boten. Bij ons kunt u deze tegen een geringe vergoeding laten afpompen.
Voor het inladen van vers drinkwater (automaat).
U kunt kosteloos gebruik maken van ons draadloos netwerk. Inloggegevens kunt u verkrijgen bij de receptie. Let wel, onze camping bevindt zich middenin de natuur, waardoor het ontvangst niet altijd optimaal kan zijn. Heeft u een belangrijke afspraak, wilt u werken vanaf uw vakantieverblijf of een film downloaden? U bent van harte welkom in ons restaurant, hier is een sterke WiFi verbinding.
In het gebouw van de havenmeester en in het recreatiegebouw vindt u een wasserette met wasmachine, droogtrommel en centrifuge. De wasmachine en droger werken middels de sep- card (verkrijgbaar en op te laden bij de receptie). De kosten voor een wasbeurt zijn € 5,20 (tarief 2025), zeep wordt automatisch toegevoegd en het programma duurt 30 minuten. De kosten voor de droger bedragen € 1,00 voor 17 minuten (2025).
Op het recreatiecentrum staan 10 Weerribbenlodges, 5 vierpersoons en 5 zespersoons. Een Weerribbenlodge geeft u een Scandinavisch vakantiegevoel en heeft een groot terras direct aan het water op het schiereiland waar ook het strandje zich bevindt. De lodges zijn compleet gemeubileerd en beschikken over een ingerichte keuken met koffiezetapparaat, koelkast en vaatwasser. Verder is er een televisie en elke lodge beschikt over een eigen badkamer met wastafel, douche en toilet. Op het terras is tuinmeubilair aanwezig.
Ik moet wegens omstandigheden mijn reservering annuleren, wat moet ik nu doen?
Zodra u uw reservering wilt annuleren kunt u telefonisch of via de mail met ons in contact komen. Hierna zullen wij u een annuleringformulier toesturen, deze dient u ingevuld retour te sturen zodat wij de annulering in behandeling kunnen nemen.
Wanneer kan ik een annuleringsfonds afsluiten?
Bij telefonisch of reservering per mail wordt automatisch een annuleringsfonds afgesloten, indien u hier geen gebruik van wenst te maken, kunt u dit telefonisch of via de mail doorgeven. Indien u een online boeking maakt, kunt u zelf de keuze maken of u een annuleringsfonds wenst.
Wat zijn de betalingsregelingen wanneer ik een reservering maak?
Bij telefonische en schriftelijke reservering sturen wij u een bevestiging per email of per post, bij ontvangst van deze bevestiging is uw reservering definitief. De betalingen dienen te geschieden volgens onderstaand schema:
1e termijn à 50% te voldoen binnen twee weken na reservering.
2e termijn à 50% te voldoen 2 weken voor aankomst.
Waarvoor ben ik verzekerd met een annuleringsfonds?
Wanneer u een annuleringsfonds afsluit betaalt u 4,5% van het totaalbedrag en bent u verzekerd tegen het volgende:
• Plotseling ziekte en/of ongevallen m.b.t. een van de gezinsleden.
• Ernstige ziekte of sterfgeval in de niet meereizende familie (1e of 2e graad).
• Onverwachte oproep voor militaire dienst, anders dan in geval van mobilisatie.
• Onvrijwillige werkloosheid van de kostwinner.
• Belangrijke zaak- of huisschade, waardoor aanwezigheid gewenst is.
• Onverwachte verhuizing of toekenning van een huurwoning.
• Het niet kunnen gebruiken van het voor de vakantie bedoelde vervoer- en/of kampeermiddel door diefstal, brand of onverwachte motor- of autoschade binnen drie weken voor geplande aankomst.
Als ik geen annuleringsfonds afsluit en ik wil toch annuleren, welke voorwaarden gelden er dan?
Bij annulering van uw reservering berekenen wij de volgende kosten:
Tot 3 maanden voor aankomstdatum 15% van het totaalbedrag.
Tot 2 maanden voor aankomstdatum 50% van het totaalbedrag.
Tot 1 maand voor aankomstdatum 75% van het totaalbedrag.
Binnen 1 maand voor aankomstdatum 90% van het totaalbedrag.
Bij annulering op de dag van aankomst of bij vroegtijdig afbreken van gereserveerde periode wordt 100% in rekening gebracht.